Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luni că au fost primite nouă oferte de la antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina pentru realizarea primului segment al autostrăzii Timișoara-Moravița, situat între Remetea Mare și Jebel, cu o lungime de 35,67 km.
„Un pas semnificativ pentru construcția Autostrăzii Timișoara-Moravița!
Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus nouă oferte pentru implementarea primului lot al acestei autostrăzi (Remetea Mare-Jebel), cu o întindere de 35,67 km.
Perioada alocată construcției este de 48 de luni, împărțită în 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Valoarea contractului, finanțat prin #PT, se ridică la 5,65 miliarde lei (fără TVA).
De-a lungul acestui nou segment de autostradă se vor realiza și următoarele:
- Un pod peste Râul Timiș, cu o lungime de 1.153 m;
- Un centru de întreținere și coordonare;
- Două parcări de scurtă durată, fiecare dotată cu infrastructura necesară pentru instalarea a cel puțin 6 stații de încărcare pentru autoturisme electrice;
- Patru noduri rutiere: Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud și Nod rutier DN59 Pădureni,” precizează Sorin Grindeanu.
Autostrada va costa 5,65 miliarde de lei. Durata alocată construcției este de 48 de luni, constând în 12 luni de proiectare și 36 de luni de execuție. Valoarea contractului este, astfel, de 5,65 miliarde de lei.
Pe traseul acestui segment de autostradă se vor construi un pod peste râul Timiș, un centru de întreținere și coordonare, două parcări de scurtă durată și patru noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).