Industria auto se îndreaptă spre producția de automobile cu o abordare de unică folosință, folosind tehnologii precum giga-prese pentru a produce părți ale caroseriei dintr-o singură bucată masivă. Acest lucru a fost implementat cu succes de Tesla, care a folosit giga-prese pentru a reduce costurile de producție și a accelera producția.
Tesla a adoptat o abordare neconvențională în industria auto, vânzând direct către clienți și eliminând dealerii. Compania a reușit să câștige avantaj prin crearea de mister și interes în jurul produselor sale.
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a introdus conceptul de „giga-prese” pentru a produce componente masive din aluminiu pentru mașini, înlocuind astfel zeci de piese sudate. Acest lucru a dus la reducerea costurilor de producție și la simplificarea procesului de fabricație. Alte companii auto, precum Toyota și General Motors, au început să exploreze tehnologii similare, cum ar fi giga-castingul, pentru a reduce costurile de producție și a îmbunătăți eficiența.
Cu toate acestea, există și critici care avertizează că această abordare prezintă riscuri legate de calitate și flexibilitate, deoarece un defect într-o bucată masivă poate afecta întregul modul și poate face repararea mai dificilă. Avantajele includ o producție mai rapidă și costuri mai reduse, dar dezavantajele includ dificultăți în reparare și o flexibilitate redusă în procesul de producție.
În concluzie, industria auto explorează tehnologii noi pentru a reduce costurile și a accelera producția, dar există și preocupări cu privire la riscurile asociate cu această abordare.